Jag buzzar Arla laktosfri mjölk- ochhavredryck

I samarbete med Buzzador har jag fått möjlighet att testa Arlas laktosfria "Mjölk- och havredryck". Det finns tre olika sorter att välja mellan: "Mjölk- och havredryck original", "Mjölk- och havredryck till kaffet" samt "Mjölk- och havredryck choklad". Alla alternativen sägs enligt Arla vara laddade med den naturliga näringen och smaken från mjölk tillsammans med svensk solmogen havre. Allt det goda från svensk mjölk och svensk havre, helt utan artificiella tillsatser.
 
Jag valde "Mjölk- och havredryck original" som enligt Arla är en god blandning av laktosfri mjölk och havre och den fungerar perfekt i kaffet, till flingorna, i bakning, i matlagning eller dricka precis som den är. 
 
Jag är ju ingen mjölkmänniska dirtekt och dricker typ aldrig mjölk som den är och har heller inte mjölk till min gröt. Så därför valde jag att testa denna mjölk för att göra chiapudding till frukost och jag har även testat att ha den i kaffet., Chiapuddingen blev bra och den fungerade fint i kaffet.
 
Jag testade även att dricka den precis som den var bara för att ändå kunna ge någon form av omdöme eftersom det ju är lite det som det handlar om genom Buzzador. Tyckte inte att de smakade så mycket mjölk utan min upplvelse var att havre nog tog över (även omd et är 50% av vardera). Men den var het klart drickbar precis som den är men inte kanske direkt jämförbar med "ren " mjölk.
 
Jag kan nog tänka mig att köpa den fler gånger om det är så att jag är ute efter någon mjölprodukt för exvis då chiapudding elelr nåt sånt.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: