Sprid glädje i dessa oroliga tider

Nu är det verkligen en konstig tid och värld vi befinner oss i med Corona-viruset! Så många som påverkas på så många olika sätt och inge vet egentligen från dag till dag vad som är på tur. Det viktiga är att vi alla tar del av den information och de direktiv som ges ut och att vi alla tar vårat ansvar i detta! Det går inte att tänka ”det berör inte mig” för detta berör verkligen alla.

Sen förespråkar jag att man försöker fortsätta med så mycket som möjligt på ”ett vanligt sätt” med anpassningar utifrån de direktiv som gäller. Det är viktigt att vi inte hamnar i negativ trend där allt känns hopplöst och meningslöst, det finns så mycket andra saker att värdesätta som blir lite extra viktiga just nu så ta vara på alla små guldkorn och försök fylla dagarna med glädje och en positiv anda så mycket det bara går!

Har du möjlighet är det också betydelsefullt att du stödjer de lokala företagen/verksamheten då de så klart drabbas enormt i dessa tider. Kanske du kan köpa lite bröd från det lokala bageriet även om du inte brukar göra det? Varför inte pigga upp någon med blommor inköpta på den lokala blomsterhandeln? Lite nya kläder och/eller smycken från en lokal butik som säljer detta kan passa nu inför den stundande våren? Njut av god lunch (antingen på plats eller ”take away”) från lokala restaurangen/fiket. Varje litet bidrag betyder mycket för dessa branscher just, så hjälp dem gärna om du har möjlighet.

Och på tal om lokal blomsterhandel och sprida glädje så fick jag igår ett blombud levererat hem till mig! Avsändare var en familj som har barn på ”min” skola och den gesten värmde verkligen!

 

Försök nu alla tillsammans att göra dessa oroliga tider lite mer positiva och fyllda av kärlek!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: