Kanske kan kalla det lite av nystart

Förra helgens ”photoshoot” var ju ett litet test för att se hur min kropp fixade en så kallad tävlingssatsning. Och som jag skrev tidigare nådde jag ju inte riktigt dit jag ville och nu är det dags att lägga upp planen för kommande tävlingssatsning som ju då är på riktigt. Så förra veckan var jag på ”möte” med coach Lisbet för att utvärdera och börja planering av kommande månader! Nu hade vi ju lite erfarenhet att ta hänsyn till och vi var helt ense om att vissa förändringar måste göras och att vi måste vara ute i lite mer god tid med att ”vara klar” för att ha lite tid att spela på.

I och med detta så är redan vissa datum och ”siffror” spikade redan nu som utgångspunkt och delmål för att nå så långt som möjligt. Prio ett nu är ju så klart att inte falla tillbaka utan bibehålla en bra grund för att inte ha för mycket att skala bort till vintern. Samtidigt så behöver ju kroppen viss återhämtning och kraft att orka bygga nytt.

Så ett led i detta är att jag idag har kört jag igång med en ny kostplan som är lite mer av en ”offf-season-plan” för att sedan efter semestern gå in på en mer ”on-season-plan”. Nu skiljer sig ju inte dessa kostplaner sig så värst mycket ifrån varandra innehållsmässigt, men nu ska jag ligga lite högre kalorimässigt. Jag kommer göra som så att jag följer planen sex dagar i veckan och tar en dag (lördag i regel) som lite friare. Men friare innebär inte att vräka i sig en massa onyttigheter så klart. Nej, jag kommer hålla kosten hyffsat strikt även denna dag men kanske äta en ”vanlig” middag eller något sådant på kvällen. Det är ju viktigt att kroppen är i bra balans och att inget onödigt och frestande sug sätter igång. Och det bästa sättet för att slippa sug är ju att äta regelbundet och då så klart bra mat med bra näringsinnehåll.

Och ni som känner mig vet att jag fungerar bäst med rutiner så söndagar kommer fortfarande ägnas åt att fixa matlådor och jag kommer fortsätta äta ganska så samma vecka efter vecka. Just för att det underlättar vardagen och det sparar verkligen tid och nu när man snart har lite mer ledigt vill man ju inte lägga all tid på att laga mat varje dag! Nej, då är det så smidigt att fylla kyl och frys med färdiga matlådor!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: