Joggingpremiär

Så här i Coronatider så blir inte min träning alls den samma som innan eftersom jag nu undviker att vara på gymmet. Jag försöker få till någon form av träning på hemmaplan istället. Jag har till exempel kört en del HIIT-inspirerade pass och även testat onlineträningen via NordicWellness. Detta funkar väl helt okej, men jag saknar så klart gymmet och att köra ett riktigt "styrkepass" där.
 
För mig känns träning mer "på riktigt" om jag förflyttar mig till en annan plats för träningen, det blir liksom inte samma känsla att stå här hemma och träna. Men man får göra det bästa av situationen helt enkelt och försöka variera och hitta inspiration så gott det går.
 
Ett led i detta blev då att testa på det här med att "springa" igen! Var väldigt länge sen sist (kört någon gång på löpbandet på gymmet, men det är ju inte alls samma som att springa ute). Så i fredags blev det joggingpremiär i elljusspåret! Gick över förväntan och jag lyckades ta mig runt 4 kilometer, inte med någon rekordfart direkt men jag kunde ändå hålla samma tempo hela rundan utan att behöva stanna upp och gå. Sen är det ju så att första gången efter uppehåll oftast går lite bättre än de följande gångerna (om man fortstätter vill säga). Men som sagt en bra början.  Vid elljusspåret finns även ett utegym som kan fungera som ett helt okej alternativ till gymmet. Så nu siktar jag nog på fler joggingrundor och utegymmet framöver.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: