Laxpasta

Tänkte tipsa om ännu en enkel maträtt som jag testat på nu i jakten på nya recept. Denna gång en väldigt enkel och god fiskrätt, som smakade väldigt bra och var väldigt snabb att tillaga. Precis som jag gillar det helt enkelt, snabbt, enkelt och gott! Så testa gärna du också!
 
Laxpasta (4 portioner)
400 gram laxfilé (jag använde frysta laxfiléer som jag lät tina)
olivolja
1 vitlöksklyfta (jag använde vitlökskrydda)
1 bukett färsk broccoli
100 gram philadelphiaost
salt och peppar
valfri pasta
 
Gör så här:
1. Koka pasta enligt ansvisningar för den sort du har valt.
2. Skär laxen i tärningar (cirka 1cm x 1cm), dea broccolin i lagom stora bitar och finskiva vitlöken.
3. Hetta upp olivolja i en stekpanna och fräs broccolin och vitlöken en stund.
4. Tillsätt laxen och stek till den är klar, tillsätt salt och peppar efter smak.
5. Blanda sedan ihop den färdigkokta pastan med philadelphiaosten och vänd sedan ner detta i
    pannan med lax och broccoli. Låt allt sjuda ihop i pannan och smaka av med ev mer kryddor.
 
Klart att servera, smaklig måltid!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: