Provbakar lite nytt igen då

Tror väl att de flesta där ute någon gång har ätit "kondis-klassikern" Dammsugare?! Jag har ätit många genm åren även om dey nu var väldigt länge sen sist... Mamma bakade smarriga förr om åren (kanske fortfarande?) och anpassade färgen på mandelmassan utifrån tillfälle - om det var till min födelsedag var de så klart rosa, var det jul var de röda och till påsk gula och där emellan var de klassiskt gröna!
 
Som sagt länge sen jag åt någon nu, men ändring på det är på gång! Skrev ju sista om Angelas fina blogg med alla smarriga recept! Och jag skrev också att jag framöver skulle testat på fler av dessa recept - och det har jag gjort idag! Idag har jag bakat en hälsosamare varaint av de klassiska "Dammsugarna"! Och erkänn att det låter skumt om jag säger att de innehåller quinoa och spenat?!
 
 
Rätt coolt tyckte jag och var alltså tvungen att testa! Jag har i skrivandets stund ännu inte provsmakat dem ännu så jag inte uttala mig om smaken... Får kanske hugga in på en till kvällsmaten senare idag!
 
För att vara första gången jag gör dem är jag helt klart nöjd med hur de ser ut, men inser att lite mer övning inte skadar så klart:
 
Receptet och vackra kakor hittar du HÄR!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: