SM i Alingsås

Har ju inte hunnit skriva om vår utflykt förra lördagen! Så det får bli ett inlägg nu, en vecka senare helt enkelt:

I lördags morse ringde klockan redan innan klockan 05.00. Inga problem att masa sig upp ur sängen så dags en lördagsmorgon då man vet att man har något kul att se fram emot och denna dag var det SM i Bodybuilding och Fitness i Alingsås som hägrade! Och min coach Lisbet skulle upp på scen redan klockan 09.00 och då ville jag ju vara på plats så klart.

En stor anledning till besöket var ju så klart att få inspiration inför min pågående satsning! Resan var bestämd redan innan det var klart att Lisbet skulle delta så det blev ju som en slags bonus i det hela! Lisbet var grym på scen och slutade på en femte plats, stort grattis till henne!

Det är verkligen en härlig känsla att vara på en tävling så här och man kan riktigt känna spänningarna i luften. Framför allt från alla de anhöriga som sitter i publiken, de tävlande ser man ju bara där på scen när de ”uppträder”. Men kan helt klart förstå att spänningarna hos de flesta där är på hög nivå! Månaders av slit ska nu visas upp och bedömas av en kritisk jury! I och med att det är en bedömarsport så kan man ju aldrig så noga veta hur de dömer. Som publik vet man ju exakt vad som är bra och dåligt : )

En fantastisk dag var det och precis som tanken var så blev jag fulltankad med inspiration! Nu är det bara att öka träning och kost ytterligare en nivå helt enkelt! För även om det känns som om det är lång tid kvar så vet jag att det kommer gå rasande fort och jag vill inte ångra mig de sista veckorna sen att jag började för sent!

Några företag fanns också på plats så det blev lite nya smaker på kosttillskott inhandlat också:

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: