Blogg100:31 - Hårfritt

I måndags var jag ju på  den supertrevliga teamträffen med Team Aliba! Där fick ju massa kunskap om vad man ska tänka på inför tävling och så. En del i det hela är ju det här med kroppsbehåring. På de flesta tävlingar så sprayar man sig ju väldigt brun och då blir det ju inte vidare vackert med all färg på håren så att säga, dessutom kan det ju ge lite som en slags skugga som kan förstöra själva muskelintrycket.
 
Tävlingen som jag ska vara med på i sommar är ju en nybörjartävling och där är det inte tillåtet med att "färga in sig" så då kan man tänka att kroppshåret inte spelar så stor roll. Men även utan färg kan det liksom skugga i det starka lyset på scenen så även då ska det alltså vara hårfritt på kroppen!
 
Därför kör jag redan nu igång med att börja sanera hår på kroppen med hjälp av min epilator så att det inte är allt för mycket när det väl är dags så att säga. Så igår rök håret på armarna, benen kör jag ju alltid mer eller mindre hårfria.
 
  
1 Emma:

skriven

Jag hoppas att vi kommer få lite rapportering från tävlingen. Tycker det låter så spännande!
Inte så vanligt att man tävlar i bikini och högklackat. ;)
Tack för rolig och intressant läsning.
Hälsningar Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: