Planering är A och O

Jag är ju som många vet en person som föredrar struktur i livet utan några större impulser! Gillar när allt liksom flyter på som jag tänkt och planerat...
 
Och det här med att planera kan ju vara ganska så kul och lite nördigt kanske... men när det gäller min mat och träning är det planering till max som gäller och inte mycket som kan rubba på det minsann! Och med tanke på att jag har ett tydligt mål med detta så finns det ju liksom inte utrymme för några avvikelser.
 
Vad det då gäller träningen behöver själv passen kanske inte egentligen vara så väldigt planerade i sig. Det handlar ju då mer om att träna den mängd som behövs och att det är fokus på rätt muskelgrupper. Många går ju till gymmet och bestämmer mer eller mindre på plats vad som ska köras och absolut inget fel på det. Kan nog vara klokt att känna in dagsformen och kolla av läget på gymmet så man ser vad som är ledigt där. Men jag för min del följer ju min träningsdagbok där jag i förväg planerat igenom vad som ska köras. Det funkar bäst för mig helt enkelt!
 
Maten däremot är ju grymt viktig att planera i förväg! Och jag kör ju på ett två-veckors upplägg där jag då bestämmer två veckor i förväg vad jag ska äta under dagarna. Och för enkelhetens skull blir det samma upplägg varje dag under veckan. För på söndagar lagas veckans mat och då är det ju väldigt enkelt att bara laga storkok av två rätter, en som lunch och en som middag!
 
Och det planerande anser jag hjälper mig mycket och jag sparar en hel del tid på det. Behöver ju sällan fundera på vad jag ska äta, utan bara plocka fram min låda från kylen! 
 
Och är det så att någon dag av någon anledning skulle se annorlunda ut än en vanlig arbetsdag så spelar det ingen större roll, mina matlådor är genomtänkta och fungerar att ta med och äta även kalla om det är så! 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: