Jag buzzar Risotto från Blå Band

Oj, vad det vat länge sen jag skrev något här! Man livet liksom bara rullar på i full fart, sist jag skrev var precis innan årsskiftet och nu idag är det 1 april! Har väl inte hänt så mycket större grejer sen sist direkt så inte så mycket ni har missat om mig helt enkelt 😉
 
Är ju nu då "rektor på riktigt" som mitt senaste inlägg handlade om och jag älskar varje dag på jobbet och ingen dag är ju den andra lika! Har även påbörjat min rektorsutbildning som kommer pågå i tre år framöver. Man läser på kvartsfart med två internat-omgångar per termin. Första internatet är då avklarat och jag tror att det kommer bli tre lärorika och givande år!
 
Jag har även varit iväg på en fortbildning med de flesta andra rektorer i kommunen. En fortbildning som var förlagd på Teneriffa! Helt klart en ny upplevelse att resa iväg på en sådan utlandsresa i jämförelse med de bilsemsterar jag i vanliga fall är van vid! Kanske kan skriva ett separat inlägg om det nån gång om jag kommer igång med lite mer regelbundet bloggande igen (vilket jag absolut inte lovar...). 
 
Träningsmässigt har det var lite till och från vilket så klart inte känns helt hundra, men annat har liksom kommit i vägen. Men ger varje dag en ny chans så det är väl inte så mycket att orda om. Har möte inbokat med coach på tisdag och utifrån det får vi se vad som händer framöver!
 
En del "buzzningar" har jag också hunnit med och just nu buzzar jag två olika sorters risotto från Blå Band, en med smak av sparris och en med smak av kantarell:
 
Jag har i nuläget bara testat den med sparris-smak som blev dagens middag. Väldigt lättlagat då det bara var att tillsätta vatten och sen låta koka 20-30 minuter. Smaken var väl kanske lite klen och jag kan tänka mig att lite mer krydda och kanske att servera färsk sparris till lyfter rätten något. Kantarell-risotton får det väl kanske bli till middag nån dag framöver nu då så får jag återkomma med smakrapport om den senare.
 
Så där ja, lite kort uppdatering sen sist helt enkelt! Så får vi se när jag återkommermed nytt inlägg nästa gång! Till dess kan ni istället följa mig på instagram där ni hittar mig som @acsmid
 
 
På återseende!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: