Rektorsutbildning i Vadstena

Befinner mig just nu på mitt rum här på Vadstena Klosterhotell där jag ska tillbringa de kommande dagarna på rektorsutbildning. Är väl kanske inte riktigt den typ av boende som jag hade valt om jag fått välja själv direkt kanske.
 
 
 
 
Men lite (kanske väldigt lite) häftigt ändå att tänka sig att man är i en byggnad som finns kvar sedan mitten av 1200-talet! Och tänk att mitt rum en gång i tiden var bostad för en nunna! Fick idag kännedom om att det inte bara varit ett kloster utan även ett krigsmannahus för sårade soldater, länsfängelse, mentalsjukhus och sjukhus för folk med veneriska sjukdomar! 
 
Hmm, undrar hur mycket det liksom sitter i väggarna här egentligen?! Enligt sägner så ska det spöka här, dels en gammal dam som sätter sig på sängkanten på natten för en pratstund och någon som liksom håller emot dörren från insidan är man ska ta sig in. Kanske blir en sömnlös natt?!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: