Rektorsutbildning på distans

Denna vecka är det återigen dags för tre dagars rektorsutbildning. Men utifrån rådande omständigheter kommer detta bli ett ”Distans-internat” då vi bara träffas i cybervärlden. Blir spännande att se hur det fungerar! Dagligen nu har vi rektorer en avstämningsträff via Teams på mornarna, då är vi runt 8–10 personer som är med och det gäller att en person pratar åt gången. Så hur det blir när vi är runt 30 personer kan ju bli spännande så klart!

 

Men jag tycker det är viktigt att vi nu följer de riktlinjer som ges och därmed undvika onödiga resor och träffar även om jag så klart helst hade velat träffa mina kurskamrater ”live” och fått njuta av lite god hotellfrukost. Men som sagt, nu är det viktigt att vi alla drar vårat lilla strå till stacken och gör det bästa av situationen.

 

Och därmed hoppas jag verkligen att ALLA följer de råd som ges ut för jag upplever att en del är lite nonchalanta och tänker ”det berör inte mig”. Men detta berör ALLA!

 

Ta hand om er och hjälp varandra till ett välmående samhälle!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: