Torsk på spenatbädd med fetaost-täcke

Fortsätter testa nya recept och fortsätter lägga upp dem här så blir det lätt för mig själv att hitta att dem igen om inte annat!
 
Receptet denna gång är en fiskrätt som jag tänker att man kan variera väldigt mycket beroende på vad man liksom lägger i formen. Denna gång gjorde jag det väldigt enklet men inser som sagt att det går förbättra/förändra en hel del!
 
Men det jag utgick ifrån var då följande:
 
TORSK PÅ SPENATBÄDD MED FETAOST-TÄCKE
1 paket torskfilé (eller annan fisk)
1 påse bladspenat
250 g keso
100 g smulad fetaost
1 rödlök, hackad
salt och peppar
 
Gör så här:
1. Lägg spenaten i botten på en ugnsfast form.
2. Lägg på fisken.
3. Blanda ihop keso, fetaost, hackad rödlök, salt och peppar.
4. Klicka ut kesoblandningen över fisken.
5. Grädda i ugnen 225 grader cirka 30 minuter.
6. Servera med valfri kolhydratskälla - jag valde stek potatis - och grönsaker.
 
Smaklig måltid!
 
Just till punkt 3 tänker jag att man kan variera med att kaske ha i oliver eller soltorkad tomat kanske. Jag tänker också att man liksom runt fisken kan lägga i andra grönsaker, kanske paprika, körsbärstomater och champinjoner.  Kanske att man kan göra det lite mer taco-inspirerat och använda sig av tacokrydda/tacosås i kesoblandningen?
 
Eller så kör man enligt receptet som jag gjorde då det också var väldigt gott.
 
Har du förslag på hur man kan variera får du gärna dela med dig!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: