Tillbakablick ett år i tiden

Sitter här och tittar ut och ser snöflingor singla ner här på andra sidan köksfönstret. Tänker mig tillbaka ett år i tiden då jag just då befann i mig vackra Ljubljana på en så otroligt värdefull utbildning! Vädret där och då var helt annat än här och nu, jag minns att vi till och med kunde gå i t-shirt ute och vi njöt av god mat på uteserveringarna i denna vackra stad!

 
 

Ett år går fort, men samtidigt känns det som om det var länge sen vi var vi var iväg. Det var verkligen en berikande resa på så många sätt. I söndags hade vi här i Habo en liten återträff då det i söndags var exakt ett år sedan vi landade i Slovenien. Så kul att träffa alla igen (vi saknade dock en av deltagarna men vi gissade på att frukosttid inte var rätt tid at träffas) och återigen lyfta tankar som väcktes under vår utbildning. Du kan läsa mer om resan HÄR.

 Denna utbildning var ju genom pengar via det som heter Erasmus som arbetar för internationellt utbyte och utbildning. Habo kommun har genom åren fått flera bidrag och kunnat skicka iväg deltagare på olika utbildningar genom detta. Jag var ju genom detta även på en utbildning på Teneriffa januari 2018.

 

Troligtvis blir det ytterligare en utbildning härigenom då det planeras för detta och några kommer nu i mars åka till Barcelona och några andra kommer åka till Prag till våren. Min plan är att haka pp utbildning i Barcelona om ett år. Just nu vill jag fokusera på mitt sista år på rektorsutbildningen i första hand.

Är du sugen på utbildningar och resa ska du definitivt kolla upp det här med Erasmus, du kan läsa mer HÄR!

 

 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: