2019

Men hallå där! Här har det varit tomt och tyst ett bra tag nu... Min intention att skriva ett summerande inlägg av varje månad under 2019 gick det det ju så där med! Lyckades med tre månader och sen blev det då ganska så tyst här inne.
 
Jag kommer inte lova att det kommer bli så mycket mer inlägg framöver heller, så ha nu inga förhoppningar när det helt plötsligt idag dyker upp ett sprillans nytt inlägg!
 
Men jag tänker ändå att det är på sin plats att summera 2019 då trots allt. Och när jag nu då blickar tillbaka på året som nu nästan är till ända så känner jag i stort att det har varit ett bra år, även om det kanske inte har hänt så värst mycket utan mestadels rullat på månad efter månad "som vanligt" (det vill säga jobb ochträning).
 
Men några höjdpunkter finns det så klart så lite kort om varje månad följer då härmed:
 
Januari - var en stillsam månad då jag återhämtade mig från höstens och vinterns tävlingssatsning. Min ambition då var ju att bibehålla en bra form även efter avslutad tävling vilket gick bra någon månad eller så. Sen kom det ena trivselkilot efter det andra... Men det hör ju inte hit. Januari flöt helt enkelt på utan några större händelser.
 
Februari - var då lite mer händelsrik. Det var så klart min och mammas sedvanliga Göteborgsresa i samband med Sportlovet  (tror vi är uppe i 11 års resa nu). Men det största under februari var nog den lite hastigt påkomna utbildningen i Ljubljana, Slovenien. Du kan läsa mer om den här. Det är en resa som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat!
 
Mars - var det återigen relativt lugnt även om det var en intensiv start på månaden. Jag kom hem från Ljubljana söndag 3 mars och då var det typ bara att tömma väskan och packa nytt för tisdag 5 mars var det dags för årets första internat på rektorsutbildningen som jag just nu genomför. Men sedan blev det som sagt en lugn månad.
 
April- var ännu en ganska stillsam månad utan några större händelser. Jag testade på att spela boule med jobbet och i samband med Team Rynkeby anordnade vi på skolan "Rynkeby-loppet" för att samla in pengar till Barncancer-fonden. I samband med det anordande jag ett "lotteri" som innebar att jag kunda skicka in 1680 kronor extra till Barncancer-fonden!
 
Maj- flöt även den på utan några större händelser. Jag var en sväng i Vimmerby för att besöka en rektors-kollega från utbildningen samt att årets andra internat gick av stapeln. 
 
Juni- med alla förberedelser för sommar, avslutningar och semester. Inga direkt avbrott utan det mesta flöt på "som vanligt" fram till lite semster.
 
Juli - semestermånaden för min del då jag 4 juli checkade ut för några veckors ledighet från jobbet. Sedan var stor del av juli just semester och resa då vi måndag 8 juli lämnade Sverige för att ta oss söderut, genom Tyskland och ÖSterrike för att nå slutmålet Kroatien. Vi hade härliga semsterveckor och landade åter hemma igen fredag 25 juli.
 
Augusti - en månad med att landa eftre semestern igen och få lite ordning på jobbet. Det var en ganska tuff start på jobbet och det höll i sig mer eller mindre hela hösten med en hel del att fixa och lösa, vilket nog ledde till att hela hösten mestadels var jobb och jobb.
 
September - fullt upp på jobbet och nästan att höstens första internat med rektorsutbildningen blev ett litet andrum från just jobbet...
 
Oktober - fortfarande väldigt intensivt på jobbet och det börjar nu sätta sina spår då jag liksom tappat mina rutiner kring kost och träning. Nu är det hög tid att ta tag i de där trivselkilona som bara ökat under året. Tar återigen hjälp av min coach och påbörjar en lång resa (kommer pågå lång tid in på 2020 också) med att få någon så när ordning på min kropp.
 
November - det mesta går av bara farten med jobb och träning typ, inte så mycket tid över för annat. Är med på en hantverksmässa där jag säljer en del pyssel som jag har gjort. Gick bättre än förväntat, men nog inget jag gör igen.
 
December - årets sista månad. Fortfarande en hel del att stå i på jobbet så jag jobbar på helt enkelt. Men 23 december gör jag årets sista arbetsdag och kan då gå hem med en ganska bra känsla då jag löst några personafrågor inför kommande termin i alla fall. Sedan njuter jag av ledighet i kombination med att plugga inför kommande internat som är redan i slutet av januari.
 
Och nu är det då årets sista dag och vi får alla ladda för ett nytt år!
Alltid lika spännande att se vad det har med sig!
 
 
Så därmed önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR!
 
(Så får vi se när nästa inlägg dyker upp här!)   
 
1 Charlie CS-kulturtant som älskar julen:

skriven

Bra att summera varje månad sådär. Även om det kan kännas som mest jobb och liv som flyter på. Jag gjorde en årssummering och insåg att mitt privataår varit roligare än jag först tänkt. Mycket resor i Sverige och jag har besökt 10 av Sverige landskap. Gjorde mig stolt! Ska nog försöka göra en månadssummering i år.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: