Göteborg med mamma

Traditionsenligt, sedan 2008 med några års uppehåll under pandemin, så tillbringar ju jag och mamma en helg i Göteborg i samband med sportlovet.

Fredag 16 februari var vi redo för årets resa. För att maximera dagen så åker vi hemifrån tidigt på morgonen, buss avgick från Jönköping kl 6.30.

Efter typ 2 timmar var vi då på plats och gick till hotellet, Radison Blu, för att se om det var möjligt att checka in redan då. Även denna gång gick det prima och det är ju skönt att kunna lämna av väskorna och sådant.

Sedan tog vi oss till fiket Da Matteo för att att fylla på med lite energi innan vi gav oss ut på stan.

Sedan blev det då en heldag på stan med många besök i affärerna och shopping så klart och vi lunchade god pizza på Vapiano.

När vi var nöjda och lagom trötta tog vi oss tillbaka till hotellet. Vi vilade en stund innan vi gick ner till gymmet för att även testa på det så klart.

Sedan lite bubbel på rummet medan vi gjorde oss i ordning för kvällens middag i form av vegetarisk hamburgare som vi intog på hotellet.

Lördagen började så klart med god frukost för att orka med ännu en dags shopping.

Denna dag var det Avenyn och butikerna där som gällde till att börja med. Lunch på Vapiano igen, men denna gång en god pasta.

Sedan blev det även en sväng inne på Nordstan. När vi sedan blev fikasugna tog vi oss till Fröken Olssons café för lite gofika.

Nöjda och belåtna med dagen blev det ännu ett pass på hotellets gym. Sedan hade vi en ”hemma-kväll” på rummet där vi ägnade oss åt lite ”hemma-spa” med ansiktsmask och fotmask. Vi hade även köpt med oss mat som vi sedan åt på rummet och njöt av lite mer bubbel och godis.

Söndag var då hemresedag och efter ännu en god frukost var vi ombord på bussen för hemfärd kl 10.30.

Och med det så var ännu en mysig helg i Göteborg med mamma över och en del del handlat blev det också!