Foam Roller

Jag har ett tag nu varit lite sugen på det här med "foam Rolling" som jag sett på en himla massa sidor ute i cybervärlden. Man använder en foam roller för att massera och stretcha muskler genom att man lägger sig på den och rullar över den muskel som man vill komma åt. Har alltså sett det på en himla massa sidor och läst positiva saker om det.
 
Men är väl medveten om att det bara kan vara en "fluga" som passerar just nu... Så efter att ha velat lite fram och tillbaka beslutade jag mig i veckan att köpa mig en som en egen liten julklapp. Att den dessutom var rosa gjorde ju det ju inte svårare att köpa:
 
Idag testade jag den! Och det var ju verkligen ingen behaglig upplevelse precis, inte för jag trodde det heller för den delen då jag läst att det är ganska smärtsamt! Och smärtsamt var det! Inte så himla enkelt heller för den delen utan jag kände mig ganska klumpig där jag rullade runt. Men det krävs väl lite övning för att få till den rätta knycken helt enkelt. Och det gör nog nytta tror (hoppas) jag då det var mest smärtsamt där jag är stelast... Jag är otroligt dålig på att stretcha efter min träning och det sätter ju lite spår så jag hoppas att denna sak kan mjuka upp mig lite grann.
 
Men som sagt ett gäng övningstimmar kommer gå åt innan det nog flyter på bra, så jag får väl återkomma framöver!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: