Paleo-muffins

Idag har jag testat att baka Paleo-muffins! Inte för att jag är så värst inne på det här med paleo utan mest för att jag hittade ett recept som verkade gott helt enkelt!
 
Paleo innebär lite kortfattat att det man äter och tillagar ska vara naturlig och inte processad, många benämner det även som stenålderskost. Paleo är naturligt fritt från gluten, laktos och vitt socker.
 
Och att äta sådant som är bra för kroppen är ju alltid bra anser jag så klart! Så varför inte testa att lite "nyttigare" muffins!
 
Nu har jag inte smakat på dem direkt då jag har tänkt att ha dem till jobbet på onsdag så jag kan ju inte säga hur de blev, men jag vet att smeten smakade väldigt gott i alla fall!
 
Här följer receptet om du också är sugen på att testa! De var verkligen superenkla att baka och det är ju också ett plus i kanten!
 

Ingredienser 6 st muffins
1 1/2 dl urkärnade dadlar
3 ägg
1 dl mandelmjöl
3 msk kokosolja
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
En nypa salt

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Mixa dadlarna med äggen och kokosoljan.
3. Blanda mandelmjölet, bakpulver, kakao och salt i en skål.
4. Mixa ner mjölblandningen med ägg/dadlar tills det är en härlig smet.
5. Fördela smeten i muffinsformar.
6. Grädda i 10-15 min. 

 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: