Sportlov!

Ja, nu har jag en veckas ledighet eftersom det är sportlov! Stor förmån med lärar-jobbet (att vi sen jobbar 45,5 h/vecka för att jobba in lovet är ju en helst annan sak…)! Jag klagar absolut inte utan anser allt som oftast att jag har världens bästa jobb!
 

Vad gör man då en hel ledig vecka?! Ja, eftersom det ju heter sportlov så borde man ju sporta en hel del då helt enkelt eller?! Sporta för mig innebär ju gymmet då så klart och det lär ju bli några besök där så klart, vilket ju sker även om det inte är sportlov!

 

I morse körde jag ett pass med coach Lisbet redan klockan 09.00. Mina axlar fick då sig en rejäl genomkörare och de är fortfarande alldeles utmattade. Underbar känsla! Innan vi körde igång var det dessutom dags för lite vägning och kalipermätning, alltid lika nervöst och spännande! Dagens resultat var att vikten håller sig någorlunda samma, men de flesta mätpunkter har minskat. Nu är det bara att köra på och jag har fått en utmaning till nästa pass om en månad!

 

I övrigt så är det lite "hälsa" som har fokus detta lov känner jag då jag i morgon ska på hälsoundersökning! Råkar visst vara så att jag fyller *host, host* 40 (?!) i år och då blir man erbjuden en hälsoundersökning. Tänker i mitt inre att jag är långt ifrån 40 och att de på vårdcentralen har fått fel uppgifter, eller?! Nåja, lika bra att få det avklarat då tänker jag och hoppas att alla resultat visar på att jag mår så bra som jag faktiskt känner att jag gör!

 

Nästa hälsoinslag på min ledighet är en resa till Göteborg med min kära mamma. Vi har ju nu sedan ganska många år tillbaka tillbringat en helg i Göteborg tillammans. Vi har dessa dagar haft fullt upp med i huvudsak shopping på diverse olika platser. I år har vi sagt att vi ska ta det mer lugnt och istället njuta av lite mer relax och så. Får väl återkomma med det helt enkelt, men jag ser verkligen fram emot det!

 

Del i hälsokänslan är ju också de underbara produkter från www.skogsrospa.se som jag idag fick hem i min brevlåda! Har sagt det många gånger förr och kommer säga det många fler gånger - jag verklige n älskar dessa underbara produkter från Maria Åkerberg!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: