Nytt år = Nyårslöften?

Så här i början av ett nytt år så är det ju galet många Nyårslöften som lovas vitt och brett av folk till höger och vänster!

Jag är ingen människa som ger några sådana löften, till stor del på grund av att jag aldrig riktigt vet vad jag ska ha för löfte men även av den anledningen att det är svårt att hålla ett framkrystat löfte bara för att. Eller jag brukar alltid i slutändan vara superrolig och säga att mitt nyårslöfte ska bli att inte börja röka eller snusa under året! Och det klarar jag galant att hålla varje år efter år minsann!

 

Fasar för den kommande trängseln på gymmet framöver då alla ska komma igång och minsann bli ”en bättre människa i år och ta det här med träning på allvar…” Vet att det brukar tunnas ut efter ett par veckor, men fram till dess är det eländigt! Och det som är mest besvärligt är kanske inte folket ute på gymgolvet (även om de är väldigt mycket i vägen…), nej det värsta är att det under ett par veckors tid inte kommer finnas ett endaste tomt skåp i omklädningsrummet!

Och det som stör mig mest här är alla människor som typ bara hänger in sin jacka i skåpet utan att låsa eller så! Finns krokar att hänga jackorna på om man ändå inte tänker låsa in dem! Har många januaripass genom åren fått trycka ner alla mina kläder i väskan och ta med den ut i hallen – helt värdelöst! Och jag kan absolut inte förstå dem som alltid gör så?! Eller dem som lägger sina telefoner lite här och var på golvet i gymmet! Ska jag behöva se mig för var folk har sina telefoner så att jag inte sätter fötterna eller lägger/tappar några vikter på dem?! Huvaligen vad många puckon det finns där ute minsann!

 

Just ja, tillbaka till det här med Nyårslöften som jag ju dissade i början av inlägget! Jag kommer då så klart inte ha något sådant i år heller som jag antar att ni förstår men jag hittade en kul grej på Instagram som jag nog ska försöka anamma så här i Nyårstider:

För varje bra grej som händer under året så skriver man ner det på en lapp och samlar dessa lappar i en burk fram till nästa nyår. Så 31 december 2016 plockar du fram alla dina lappar och läser om allt kul som hänt under året! Och här gäller det nog att tänka till även på små vardagsglimtar att skriva ner och inte bara se till det stora. För visst är det de små stunderna som oftast är viktigast?!

 
Hänger du med på idén?! 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: