Blogg100:99 - Test av make up

Som jag har skrivit så många gånger tidigare så är det ju en hel del förberedelser att fixa med inför tävlingen och nu går dagarna rasande fort! En del av det hela är ju sminkningen. Och att sminka så att det syns riktigt bra även på scen i starka lampor är inget jag har gjort förut så det behöver ju tränas en del.
 
Det jag har förstått är ju att det mer eller mindre handlar om att överdriva extremt mycket med sminket för annars kommer det "försvinna" på scen. Och det är ju lättare sagt än gjort! Känns ju mest "kladdigt" när man står där och försöker ösa på med färg... 
 
Men jag tänker som så att bara jag hittar den rätta färgkombinationen så får man väl ösa på riktigt rejält på själva tävlingsdagen. Och jag tror att jag nu har hittat de skuggor som jag tänker använda mig av för att även matcha till bikinin då. 
 
Så det får helt enkelt bli att träna på med dessa fram till dagen D! Dessutom är ju coach Lisbet duktig på det här med smink också och hon är ju med mig hela tiden så hon kan säkert komma till undsättning om det är så!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: