Blogg100:29 - Påsklov

Idag räknas väl som första riktiga "påsklovs-dagen" tänker jag eftersom de övriga dagarna innan ju har varit "vanliga" påskledighetsdagar". Nu har jag ju hela veckan kvar att vara ledig på och det känns riktigt bra!
 
Så vad gör man då när man är påsklovas-ledig?! Oftast på dessa lediga dagar brukar jag verkligen se till att få tid till träning och återhämtning och kanske till och med köra både morgonpass och kvällspass. Men idag har det varit mest vilodag från träning faktiskt. Började visserligen med 40 minuter på motionscykeln i morse men det är också det enda.
 
För eftersom jag är blodgivare har jag idag passat på att lämna blod när man ändå är ledig och det är lite enklare att ta sig till blodcentralen då. Och när man har lämnat blod ska man ju inte träna utan låta kroppen vila. Så alltså var det därför jag körde lite träning på morgonen för att ändå få lite cardio avklarat men sen har jag laddat för blodgivning.
 
Hur laddar man för det då?! Jo, man tillbringar några timmar på stan med shopping och lunch med mannen så klart! Perfekt uppladdning! Att jag sen då kunde få skjuts in til stan till att börja med och att skjutsen sedan kunde ta hem lite tyngre shopping som avklarades innan de åkte hem igen var ju en ren bonus! Sedan har Jimi kunnat agera chaufför mellan sina olika jobb så det har flutit på jättebra. Kan tycka att det är skönt att inte behöva köra runt i stan utan bli upp-plockad där det passar som bäst och få skjuts till nästa ställe utan att behöva tänka på vilken väg och parkering som blir bäst!
 
Vad har det då blivit shoppat kanske någon undrar då också?! Tänker återkomma med lite av shoppingen i egna inlägg i veckan (så jag har några inlägg att fylla ut med i 100-projektet), men det blev lite kosttillskott, lite heminredning och lite kläder typ. Alltså lite lite gott och blandad!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: