Full av inspiration!

I lördags var vi ett gäng från Team Aliba som drog till Alingsås för att kolla in Nordiska Mästerskapen i fitness och bodybuilding. Var ett tag sedan jag var på tävling nu, senast var ju när jag själv tävlade i somras! De tävlingar som jag i huvudsak tidigare har varit på har varit lite mer av "nybörjar-tävlingar" men nu var det som sagt nordiska mästerskapen med då så klart deltagare från de nordiska länderna (nähä?!). Dessa deltagare har ju innan i sina respektive länder tävlat för att kvalificera sig till denna tävling så det var så klart riktigt hög klass på atleterna! Vilka brudar alltså!
 
 
 
Jag la ju förstås mest fokus på de tävlande i Bodyfitness eftersom det ju är "min" gren. Jag har ju skrivit innan att tävlingssuget finns där och det är verkligen inte mindre efter en sån här helg! Men samtidigt blir jag mer och mer införstådd med att jag har många förbättringsområden att jobba med...

 
Dietandet flyter på även om det inte direkt är några vackra kulinariska måltider jag tillagar... Men jag är enkel av mig och äter för att det ska fylla sin funktion i mitt byggande och då spelar det liksom inte så stor roll hur det ser. Huvudsaken är att jag tycker om maten jag ska äta och att den är lättlagad... Tillbringar mina söndagar med att förbereda veckans lunch- och middagslådor så det liksom bara är att tillsätta lite grönsaker när de ska ätas.
 
 
Hösten har ju anlänt nu då också med både mörker, kyla och regn. Men jag måste nog erkänna att jag faktiskt gillar hösten ganska så mycket. Det handlar ju egentligen mest om att klä sig rätt och då snackar vi både värmemässigt och regnmässigt. Till och med så att jag nu de senaste veckorna har börjat promenera till och från gymmet (vilket jag typ aldrig gjorde i somras...)! Jag har ju inte så värst långt heller för den delen så jag vet inte vad jag ska skylla på att jag inte gjort det innan. Men nu är jag igång i alla fall och dessa promenader är riktigt härliga och avkopplande på sitt sätt.
 
 
Och apropå hösten så hade vi ett så kul jippo på jobbet förra veckan! En dansgrupp, som jag tror var ifrån Estland, hade ett "Lövdans-projekt" som innebar att vi fyllde ett helt klassrum med löv som alla sedan fick dansa och leka i! Så galet, men fruktansvärt kul! Det är kultur på min nivå helt enkelt!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: