Njuter av Påsklov!

Japp, här där jag bor har vi nu Påsklov och eftersom jag ju jobbar som lärare har jag ju förmånen att också vara ledig! Och jag har planerat att verkligen vara ledig och typ göra ingenting på dagarna då jag just nu är i de sista veckorna på mitt mål och då är det ganska mycket fokus och tid som behöver läggas på träningen och maten. Skrev ju i förra inlägget att planering är a och o och det står jag helt klat fast vid!
 
I skrivandets stund är typ fyra veckor kvar tills jag ska vara i tävlingsform och det är mycket som behöverske med kroppen dessa veckor. Och jag vet att jag ju inte ska tävla eller så så om det skulle gå åt skogen är det ju inte hela vägen! Men det känns bra att göra detta test för att se hur kroppen reagerar så att vi har de bästa utgångspunkterna till höstens stora satsning.
 
Så träningen är det full fart på minsann, kör fem tunga styrkepass på gymmet i veckan och sen förra veckan har även morgoncardion startat upp. Detta innebär att jag varje morgon nu är ute och springer ca 7 km. Körde ju med springnimg även inför min tävlingssatsning förra sommaren men då valde jag att köra på löpbandet på gymmet. Denna gång väljer jag att springa utomhus villet ju ger en helt annan typ av träning då det är mer varierat terräng så att säga. Men galet skönt att komma ut på morgonen ändå trots allt! 
 
Fast igår kändes det dock ganska tungt på min runda och vädret var inte riktigt på min sida...
 
 
Så mitt Påsklov ägnas alltså åt träning och återhämtning överlag och det känns finemang!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: