Ny vecka

Måndag morgon och vi laddar för en ny vecka igen då, tiden går ju galet fort! Påskolvet som jag skrev om här om sistens är då förbi och en arbetsvecka avklarad sen dess! Dock så var det en intensiv men rolig vecka!
 
Började ju lugnt då det var ledigt på måndagen men sen var det full rulle med blandad kompott av sysslor under dagarna! Vet inte om jag här har skrivit att jag till hösten byter arbetsuppgifter?!  Jag ska då i alla fall börja arbeta som rektor på den skolan som jag just nu arbeter på. Detta är verkligen något som jag serfram emot. Dock blir det lite dubbelarbete nu under våren då eftersom jag ska bedriva mitt vanliga lärarjobb samtidigt som jag ska sätta mig in i det kommande jobbet plus att jag har en termin kvar på min högskolekurs! Så visst är det intensivt och man är ibland väldigt kluven, men bara att köra på! 
 
Förra vecka var då alltså en kolossal blandning av allt: tisdagen varvades med undervisning och möte i chefsgrupp, onsdag var det heldagsarbete med högskolekursen i form av observation och uppsatsskrivning. Torsdag förmiddag var det utbildning i "Hot och våld" för rektorer ocg under eftermiddagen var jag med på några anställningsintervjuer för kommande tjänster till hösten. Fredag morgom började med fortsatta intervjuer och sedan lite undervisning innan ytterligare intervjuer... Så som ni förstår är man lite splittrad kanske?
 
Men nu är det ny vecka som inte är så sönderhackad i alla fall. Börjar veckan idag med högskolearbete men sen är det vanligt lärarjobb resten av veckan i huvudsak!
 
Och bortsett från jobbet så är det ju mycket fokus på min träning just nu (som typ alltid visserligen...)! Om tre veckor är min nuvarande satsning avslutad. Eller avslutad är väl fel ord egentligen för det är ju bara början på vad som komma skall till hsötens plan... Men lite paus på det väldigt intensiva blir det ju så klart. Just nu är det ju hårda pass på gymmet som gäller, fem gånger i veckan. De sista veckorna nu har jag dessutom valt att prioritera vissa muskelgrupper lite extra för finslipning! 
 
Morgoncardion rullar också på med mina springturer på mornarna. Men nu tycker jag snart att det borde bli lite varmare, är fortfarande minusgrader när jag ger mig ut!
 
Önskar er alla en riktigt bra vecka nu då!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: