Baka är kul…

Som jag skrev för något inlägg sedan så har jag kommit igång med bakandet igen. Och jag verkligen älskar det… och därför blev det lite mer bakat redan i söndags igen! Fortfarande inne på det här med klassiska småkakor så denna gång blev det Kolakakor och Chokladsnittar.

 
 

Receptet till Kolakakorna hittade jag på Fridas bakblogg.

Chokladsnittarna blev återigen ett recept från kakdrottningen

 

Och som sagt, jag äter ju inga kakor själv just nu så hur det blev kan jag inte direkt uttala mig om i nuläget. Jimi som däremot får äran att provsmaka har inte riktigt samma kakpreferenser som jag. Jag älskar det som är sött och om det är choklad medan Jimi föredrar mindre sött och utan choklad… Så dessa kakor är ju inte hans favoriter direkt, men fick ändå godkänt i betyg.

 

Frågan är vad som ska bakas här näst?! Börjar få ett sug på lite mer ”avancerade” kakor istället för småkakor nu känner jag. Men det får nog bli när jag faktiskt kan äta dem själv känner jag. Men någon mer småkaka hinner det säkert bli innan dess! Är det någon som har tips på ett favoritrecept får ni gärna dela med er så klart!  


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: