Decembercupen

Jag har ju tidigare lagt ut ett klipp från min tävling i Decembercupen (HÄR) men kom på att jag ju inte har skrivtit nåt om tävlingen! Finns väl egentligen inte så mycket att skriva heller i och för sig då hela tävlingen blev en stor flopp och jag har liksom lagt det hela bakom mig. Men om någon undrar så kan jag göra en uppdatering om vad som hände:
 
Tävlingen gick ju då av stapeln lördag 24 november vilket innebar att jag skulle vara på plats fredag 23 november för inregistrering och första lagret av färg. Här var allt frid och fröjd, även om vi anlände till hotellet (vilket även var själva tävlingsplatsen) lite i sista sekund, men vi slapp ju onödig väntan där så att säga. Allt flöt på som det skulle och min form var prima och jag var rejält laddad för tävlingen.
 
Sen var det själva tävlingsdagen som blev totalkaos och allt gick typ åt pipsvängen!
 
Inför tävlingen får man ett körschema där det står vilka grupper som tävlar och i vilken ordning. Detta körschema är dock preliminärt och ganska så vagt och inga direkta tider som anges förutom starttider för de olika blocken. Men utifrån det brukar man ändå kunna få en liten uppfattning om när man själv ska upp på scenen. Det är ju en del smådetaljer som ska fixas i sista stund, till exempel fyllning (snabba kolhydrater) och pump för att få fram den ultimata formen inför domarnas bedömning.
 
Det som hände då var att helt utan förvarning ändrades turordningen på körschemat och helt plötsligt skulle min grupp upp först av alla redan klockan 8.00! Detta besked fick jag, och många med mig, typ kl 7.50 när jag stod och fick mitt andra lager färg! Jag hade då bara lagt en grundmakeup, håret var ej färdigstylat och jag hade inte börjart fylla med de snabba kolhydraterna! Snacka om panik!
 
Där stod jag helt naken utan min tävlingsbikin och skor då de var på rummet eftersom jag ju skulle tillbaka dit efter spraytanningen och göra klart det sista innan vi skulle gå backstage.
 
Så full rush upp till rummet för att kränga på bikini och skor. Makeup och hår fick vara som det var och snabbt ner för att ställa upp för att komma med ut på scenen. Alltså ingen bra förberedelse och jag var långt ifrån scenklar när jag ändå fick kliva ut där på scenen - bara att dra på leendet och försöka prestera så bra som möjligt. 
 
Som ni nog kan fatta så blir det ju inte så bra med de så kallade förberedelserna och en ofullständig look och jag kom aldrig till final utan det hela var över på bara några minuter typ!
 
Nu kan det ju vara så att jag inte skulle komma till final ändå även om allt flutit på som det skulle så det säger jag inget om. En bedömningssport är alltid osäker och man vet aldrig vad domarna tittar på och förespråkar inför de olika tävlingarna då detta kan skilja sig lite åt beroende på vilka domare det är. Men detta vet man när man ger sig in i leken så att man blir bortdömd på domarbeslut är helt okej så klart och de beslut accepterar jag till fullo. Så hade allt som sagt varit enligt plan hade jag inte sagt så mycket om det men nu blev det bara så galet med ett bristande arrangemang och jag fick ju inte möjlighet att visa upp det bästa resultatet med tanke på att jag inte hann bli klar så det kändes det ju väldigt tråkigt så klart!
 
Men om man bortser från allt strul så var jag själv nöjd med min form vilket ju egentligen är huvudsaken och jag har utvecklats sen förra året vilket ju också var ett mål för mig själv. Även mitt scenframträdande kändes bättre denna gång (kanske för att jag aldrig hann bli nervös...) så totalt sett så var jag nöjd med tävlingen och min prestation. Tråkigt då bara att inte få rätt förutsättningar att visa upp det på bästa sätt på scenen.
 
Och tanken var ju att detta skulle vara min sista tävling och att det skulle bli en revansch på förra året då jag snubblade på scenen (du kan läsa om det HÄR). Detta kändes dock inte som någon vidare revansch eller ett bra avslut på det här med tävlande så klart...
 
Så med lite snabba beslut och några telefonsamtal från min coach till andra arrangörer så bestämdes det mer eller mindre direkt några minuter efter tävlingen att  jag skulle köra en ny tävling  redan helgen efter då Luciapokalen skulle gå av stapeln! Anmälan var stängd men det gick att lösa ändå så det var liksom bara att snabbt planera om och köra igång en tömningsvecka typ! 
 
Mer om detta får jag ta i ett annat inlägg känner jag men nu vet ni i alla fall hur det gick på Decembercupen - vilket ju då som sagt inte var så mycket att glädjas åt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: