Nr 7: Tre artister jag gillar

Har ju inte kommit så värst långt på den här listan men tycker att jag i typ varje inlägg till den börjar i stil med ”Detta är ju inte riktigt min grej…” eller ”Det här var inte så lätt…” Och kan väl inte säga att det låter direkt annorlunda till denna rubrik heller tyvärr…

Det här med att blogga utifrån en lista kanske inte var min grej ändå?! Eller så kanske jag skulle ha kollat upp listans innehåll lite mer noggrant innan jag valde att typ bara kopiera den? Ja, ja jag får väl köra på och låta det bli som det blir helt enkelt.

Dagens rubrik är ”Tre artister jag gillar” och det här med musik (tänker att det väl är just musikartister rubriken syftar på) är inte det jag lägger någon större energi på direkt. Har ingen koll på ”Vem” som är inne just nu eller vad det är som gäller över huvud taget, hör jag en låt på typ radion eller så kan jag inte säga om det är en ”ny” låt eller om den har några år på nacken. Och jag kan definitivt inte säga vem artisten/gruppen är. Antar att det säger en hel del om mitt bristande intresse av detta?!

Men om jag ändå ska plocka fram tre artister som jag gillar (åtminstone vet vilka det är) eller som jag kanske har lyssnat lite mer ”aktivt” på så kan jag nog inte undvika att nämna Tomas Ledin som jag nog under några år faktiskt lyssnade på ganska så frekvent. Både hans gamla och nya skivor, trots att de var av ganska olika typer egentligen. Vill även minnas att jag skrev ett skolarbete om honom! Så då får Tomas Ledin helt enkelt bli en av dessa tre artister!

 

Måste så klart också ha med Carola på denna listan, hon har ju ändå funnits med ända sen jag var liten! Långt tillbaka i tiden vann jag även biljetter för att se henne när hon uppträdde i Jönköping, tror jag gick i tredje klass eller så. Det var jag och pappa som fick vara med om denna spännande upplevelse! Minns egentligen inte så mycket egentligen, men vet att jag blev besviken då hon inte skrev några autografer efteråt vilket jag så klart hade hoppats på. Har även fått berättat att jag var orolig över att Carola inte skulle känna igen mig eftersom jag hade klippt av mig håret! För självklart visste hon väl vem alla i publiken var?! Livet var inte så avancerat när man var liten…

 

Det var två artister det, vem ska jag välja mer då? Frågade till och med Jimi om råd här och hans spontana svar nummer ett Tomas Ledin och nummer två Carola! Sen visste han inte riktigt mer och det ger ju ännu mer besked om mitt ointresse! Så jag kanske helt enkelt får nöja mig med två artister på min lista!  


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: