Vad stod nu då i min Lycko-burk?!

Skrev ju senast att jag kanske skulle återkomma med innehållet i min Lycko-burk eftersom jag då ännu inte läst lapparna. Men det har jag gjort nu (sen en tag tillbaka med tanke på att vi närmar oss slutet av januari...)! Så vad stod det då på mina lappar kan man ju undra?! Kunde säkert ha varit fler lappar om jag varit mer noggrann med att skriva ner olika händelser, men så blev det alltså inte.
 
Men ett gäng lappar var det absolut och det var kul att läsa igenom dem, även om jag nog egentligen kom i håg de flesta lapparna... Villket nog kan bero på att det blir en annan typ av memorering när man skriver ner sina tankar. Men visst skulle jag spara lapparna en längre tid skulle nog flera vara glömda.
 
Innehållet på lapparna var av blandad karaktär, till exempel jobbrelaterade saker, shopping, resor och träning. Och en stor grej under 2016 var ju så klart min första fitness-tävling (som du kan läsa mer om HÄR om du inte redan gjort det) och allt vad träning och kostupplägg innebär i samband med det innebär.
 
 
 
Så flera lappar var ägnade åt detta och en stor glädje under året i samband med just detta är att jag träffat en ny härlig vän i Jossan som också är inne på det här med tävlande. Vi har umgåtts flitigt sedan vi träffades första gången på en Team-träff hos coach Lisbet i mars 2016 (läs om den HÄR). Viktigare än man tror att ha någon i sin närhet som är inne på samma bana som man kan dela sina tankar och funderingar med.
 
 
En annan ganska stor grej som skedde under 2016 som fanns att läsa på lapparna var ju att jag efter 15 år bytte arbetsplats (läs mer HÄR)!
 
 
Helt klart ett stort steg, men jag har inte ångrat en endaste dag att jag vågade ta klivet då jag stortrivs på min nya skola. Och att det nu har lett till helt andra utmaningar var ju liksom en bonus i sig, får återkomma om det i ett eget inlägg framöver tror jag.
 
Sedan var det ett flertal lappar om mysiga kvällar med vänner och god mat! Något som lätt kan"glömmas bort" i det stora hela, men dessa kvällar är ju guld värda och ger massor av energi! 
 
 
 
Sedan handlade en del av lapparna om det här med shopping i olika sammanhang vilket ju alltid är trevligt men också mer "alldagligt" utan läggas i minnet. Men inte nu då med min burk! Kul att läsa någon kommentar där jag skrev typ "undrar om inköpet kommer att ha använts..." och jag inser att Nej, inköpet har väl inte använts så flitigt direkt...
 
 
Givetvis fanns det lappar om vår underbara semester också! Hade ju tänkt blogga mer om den (se HÄR) men valde att liksom skippa det och bara uppdatera via Instagram. Men det var en riktigt härlig semster med total avkoppling rakt igenom!
 
 
Ja, det var väl en summering av mitt 2016 utifrån de lappar som jag samlat i Lycko-burken då! Helt klart en kul idé tycker jag, men tänker ändå inte anamma den i år... Nej, i år tänker jag testa mig på att varje söndag skriva ner en "veckosummering" av den gångna veckan och då få med både vanliga "rutinsaker" och saker "utöver det vanliga". Sedan är det ju så att jag är mer aktiv på Instagram så även där kan man ju blicka tillbaka så klart!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: